Ako som prežila rok 2018

06.05.2019

Ako som splnila svoje pôvodné plány na rok 2018?

  • preklopenie stránky sa mi veľmi nezadarilo... niečo som spravila na začiatku tohto roka (2019); pokračovanie príbehov na stránke - 0 bodov a audioverzie sú v mínuse;
  • preklopenie Abdon webu sa tiež z veľkej časti realizovalo na začiatku tohto roka; nové duše som zlanárila na Dušičkový špeciál, ale pár nových tvárí sa u nás mihlo;
  • Nevoľnosť 2 som presunula vzhľadom na rozpísanú novú knihu z prostredia väzenskej planéty a taktiež som sa rozhodla, že bude vydaná primárne ako e-book, ktorý bude zdarma a moja bájna kniha je stále bájna;
  • moje stíhačky vo vydavku sa pohli, ale iba trochu... na vizáži sa pracuje, je dosť ťažké vybrať si niečo, s čím by som mala byť spokojná na veľmi dlhé obdobie;
  • prečítala som viac kníh ako v roku 2017 (!)
  • ochotnícke divadlo - tiež som v mínuse... ale neberiem to ako zlú vec, nemám toľko času, koľko by som chcela... a reálne ani vhodné podmienky a zázemie;
  • diskotéka sa nekonala, ak nerátam vianočný večierok z práce alebo koncert Kaliho a Majselfa, či Dni obce... i keď na vianočnom večierku som zažila doteraz najlepší tanec vo dvojici (ďakujem Šimi! konečne som sa cítila ako vo filme... človek si myslí, že sa nedá tak zladiť pri náhodnom tanci a ono sa to dá?!)
  • stretnutia a návštevy som zvládla, i keď by sa dalo aj viac....
  • a Ž-I-L-A  S-O-M (!), čo je v tejto vyťaženej dobe asi najťažšia vec :D

Pre mňa bol rok 2018 veľmi poučný a obohacujúci. Spoznala som neskutočné množstvo ľudí a bola som na veľa miestach. Takže si to zhrniem asi takto nejako:

S Abdonom sme prvý polrok boli v úzadí, i keď som ho spomenula v rámci jednej prednášky na festivale v Košiciach. Zväčša sme robili iba informačný kanál na akcie. Našich desať minút slávy prišlo až na festivaloch Nipponfest a Hangukon, kde sme mali, prvýkrát v histórii našich účastí na festivaloch, vyhradené miesto a boli sme zaznačení aj na festivalovej mapke! Potom sme dostali opäť skvelý priestor v rámci Kozmodrómu. Medzi úspechy by som zaradila aj Dušičkový špeciál, v ktorom sa objavili mená skúsenejších autorov.

S písaním som bola na tom dobre. Nevoľnosť som odsunula nabok. Začala som písať novú dilógiu. Dala som pár vecí do Abdonu, cestopisy a dokonca aj článok do Interkomu. Dokonca som jeden príbeh poslala do súťaže! Kto ma pozná vie, že tomu veľmi neholdujem, pretože som nikdy neuspela a tak sa do nich nehrniem. A asi sa mi nechce počúvať kritiku... neviem. Ale pri krátkych veciach som začala využívať také experimentálne veci a niektoré sú menej pochopiteľné. Posúďte sami.

Z vydavka som sa motala po Zvolene, Košiciach, Novom Meste nad Váhom, Bratislave, kde som absolvovala stretká. UKP sme absolvovali v Košiciach (Šaman od jazera Wakante), Skalici (Odtiene Dúhy), Starej Turej (Mračná Urdisu) a v Púchove (Vzorec času). Knihy som prezentovala aj na Anime show 2018 v Bratislave, Popkultúra feste v Košiciach, na Kozmodróme v Bratislave. Aj tentokrát sme sa zapojili do súťaže Najkrajšie knihy Slovenska a jediné plus bolo vystavenie kníh v Bibiane, inak žiadny úspech. Najväčší úspech sme však mali na konci roka, kedy sa nám rýchlo vypredali zásoby dvoch najnovších titulov - Vzorec času a Placebo On.

Z kultúry toho bolo dosť. Určite stojí za to spomenúť Silné reči (ktoré ma v podstate až tak neohúrili), pracovný bowling, návšteva Japonského filmového festivalu s Dadou (film Podivná slečna stojí za to (!) a odporúčam si ho pozrieť), skvelá oslava v štýle sedemdesiatych rokov (keď jedna oslavuje 30 a druhý 40), zvládla som dokonca Dni obce (už som tam nejaký ten piatok nebola), divadlo KIDS z našej ZUŠ (ale zas som sa presvedčila, že výber hry vôbec nebol šťastný), Trochu inak - Adela show s Rytmusom ako hosťom (konečne som sa dostala do Novej budovy SND), predstavenie Klimaktérium, Bibliotéka (kde by som sa po piatich minútach nudila, ak by som sa tam nebavila so známymi), výstava zameraná na japonskú rozprávku (opäť s Dadou).

Spravila som výborný bulletin na našu hru v ochotníckom divadle BOT, ale akosi to nenašlo také nadšenie, aké som si predstavovala. K mojej osobe ešte spomeniem besedu, ktorú som mala s Knižným klubom Paľikerav začiatkom roka.

Sesternica sa vydávala, takže sme zažili super svadbu, ktorú som si po dlhom čase naozaj že užila. :) Okrem toho sme boli opäť na dvoch dovolenkách, ktoré boli neskutočné! O nich sa dočítate zase raz v niektorom z cestopisov v Abdone. Taktiež som bola začiatkom roka v Slovinsku na futsale, kde cez jednu noc neskutočne nasnežilo. A na rok sme sa stali s frajerom adoptívnymi rodičmi krkavca v košickej ZOO.


A ako aj minulý rok tak aj tento, píšem zhodnotenie až v máji. :D Ale rok 2018 som mala veľmi bohatý na osobné stretnutia - Mark E. Pocha (odstopla som si ho až v júni v KE, lebo na Slavcone v BA som nemala toľko energie :D) s ním som spoznala aj Cuca a Peťa Jelínka, dievčatá z Hydry, Valentínu Sedilekovú (ktorá mi poslala rukopis a nečítala som ho... a potom ho vydali v Artis Omnis a myslím, že to tak malo byť :)), Executora z Abdonu, ďalších mojich nových autorov ako napr. Baju Dolce (s ktorou zažívame veľa nových vecí vo svete kníh :D), partičku z Multiverza, Eriku Jarkovskú z vydavateľstva Enribook a kopec ďalších.

Taktiež ďakujem všetkým (aj tým, ktorých som nevymenovala) za super zážitky, skvelé rozhovory, podporu a ochotu so mnou spolupracovať. ;)

Ale kto by si to všetko pamätal v máji nasledujúceho roka? :D Ale zhrniem to tak, že rok 2018 bol fakt pecka!

-DNA-

Denisa Kancírová - autorská stránka
Všetky práva vyhradené od roku 2018 - 2020
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky