Literárne mecheche - verzia 2019

09.05.2019

O vlastnom festivale alebo akcii, alebo ako si to nazveme, som snívala už dlhšie. Ako inak. V hlave mám veľa vysnívaných vecí. Preto som veľmi rada, že sa to splnilo a vyšlo to. :)

Literárne mecheche bola akcia pod mojou taktovkou (kvôli viacerým byrokratickým veciam). Spolu s organizačným tímom sme sa snažili urobiť taký program, ktorý by zastrešil nielen "známu" literatúru, ale aj tú, ktorá nemá toľko prostriedkov na propagáciu.

Autorov je na našom malom Slovensku viac ako dosť. Pár takých, ktorí sa literatúrou živia a potom takí, pre ktorých je literatúra koníčkom popri práci a nakoniec takých, ktorí majú písanie kníh ako výkrik do tmy, čím chcú niečo odovzdať svetu a po tomto výkriku v tom nepokračujú.

Každý si zaslúži svoj priestor a na mecheche sa to (dúfam) podarilo.


Či už priamym oslovením alebo zhodou náhod sa nám podarilo dať dokopy slušný počet autorov (s odstupom času si viem priznať, že možno až príliš veľa, ale radšej mať viac ako menej). Okrem čítania úryvkov z tvorby a autogramiády, bola možnosť zapojiť sa do diskusií na zvolené témy. Celkový program nebudem nejako extra rozoberať. Bol popísaný všade možne.

Na akcii nebolo veľa návštevníkov (ale nejakí predsa len boli). Skôr to môžeme zhodnotiť, že sa spoznali autori, lebo aj to nám treba. Facebook predsa nie je všetko. :)

Dostala som už aj otázku, že či to nespraviť v Bratislave, ale moja myšlienka sa odvíja práve od toho, aby to nebolo tam. Nemám proti nej nič, ale chcela som to mať niekde inde. A myslím, že Bernolákovo nie je tak od ruky a občas nezaškodí vycestovať aj blavákom.


Pred samotnou akciou som oslovovala viacerých (či už jednotlivcov alebo spoločnosti) so sponzoringom. Úspešnosť nebola veľká. Preto ďakujem za zvýhodnené ceny na občerstvenie a tlač podkladov, ktoré dopomohli k menšiemu rozpočtu. Ostatné sa hradilo z môjho vrecka (nechcem sa chváliť, len chcem poukázať na to, že aj ta "malá" paráda niečo stála a preto nekonštruktívna kritika nie je na mieste). Na akcii sme mali kasičku na dobrovoľné príspevky, za ktoré ešte raz ĎAKUJEM (!). Pokryli nám aspoň časť nákladov na prenájom. :)

Niekomu môže vzniknúť otázka, že prečo bola akcia s voľným vstupom. No aj tu človeka zastaví byrokracia a keďže išlo o prvotnú akciu, chceli sme najprv vedieť ohlasy, než budeme od niekoho vyžadovať symbolické vstupné (ktoré na budúci rok zavedieme - aspoň na pokrytie tých základných výdajov).

Okrem nových kníh, ste si mohli zobrať aj niektorú z vyradených kníh z knižnice. Fotografiu s autorom, či s organizačným tímom. Vypočuť si ukážky z kníh či len tak nasať atmosféru.


Skutočne ďakujem každému, kto prišiel, či sa zapojil do príprav či programu. :)

Nebola to dokonalá akcia, predsa bola len prvýkrát, ale bola vydarená. Ja som bola síce celá roztatárená, ale čo by ste čakali? Bola som v strese z toho všetkého. Ale myslím, že na naše možnosti sa to skutočne vydarilo. O rok to chceme zopakovať, tak dúfam, že prídete. Trochu upravíme program (vychytáme muchy) a môžete sa tešiť na deň plný literatúry!

-DNA-

Denisa Kancírová - autorská stránka
Všetky práva vyhradené od roku 2018 - 2020
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky